تعرفه های سنگین عامل تعطیلی واحد تولیدی پنل‌های خورشیدی 

مدیر عامل سابق شرکت آریا سولار گفت: تعرفه های سنگین باعث تعطیلی واحد تولیدی پنل‌های خورشیدی شد.

 صباغ زاده مدیر عامل سابق شرکت آریا سولار  در گفت و گو با خبرگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: تولید پنل‌های خورشیدی  از سال ۸۸به صورت آزمایشی و در سال ۸۹ به صورت رسمی با ۳ درصد ظرفیت شروع به تولید کرده است.

او با اشاره به اینکه در  ابتدای  شروع تولید 10  نفر در کارخانه مشغول به کار بود و بعد از افزایش تولید تعداد نیروها به 35 نفر رسید.

صباغ زاده بیان کرد: بعد از ۵ سال کار اما متأسفانه به دلیل مشکلات زیاد از جمله گمرک و تعرفه‌های سنگین و خلاف عرف کارخانه تعطیل شد.

مدیر عامل سابق شرکت آریا سولار  واردات بی رویه پنل‌های خورشیدی از دیگر کشور‌ها و مالیات‌های سنگین را از دیگر مشکلات  عنوان کرد.

او افزود: شیشه که جز مواد اولیه تولید پنل‌های خورشیدی بود که قانون گذار طبق قانون ۴ درصد تعرفه برایش گذاشته بود با ۵۰ درصد تعرفه به ما واگذار می کردند.

مدیر عامل سابق شرکت آریا سولار گفت: تقاضای افزایش تعرفه پنل‌های خورشیدی از ده درصد به ۹۰ درصد را کردیم که فقط ۵ درصد افزایش دادند و برای ما بازدارند نبود.

صباغ زاده ادامه داد:  با و جود این مشکلات ،کارخانه  پس از مدتی فعالیت تعطیل شد و وسایل و دستگا‌های این کارخانه فروش رفت. 

انتهای پیام / ط آ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار